14 Nisan 2017 Cuma

VHF Pa -1kw

Şu anda lineerin her parçası hazır. biri hariç..
Bakır sogutucu plakaya deliklerin ve dişlerin acilmasi gerkeiyordu.
TA2AD ye gönderdim yardimlarini bekliyorum.
O da gelince montajini yapip haftaya olan lyrid meteor firtinasina hazir olacagim gibi gorunuyor.

Ardunio ile yapmis oldugum sequencer masa utunde cok guzel calismasina ragmen yerine koydugumda sacmalamaya basladi.10-15 defa normal calisirken birden bire kilitleniyordu.

Sebebini anlayamadim bir sure.
sonra biraz okuyunca cozdum.
RF rolelerdeki coil'in urettigi geri beslemenin urettigi spikelar aleti sacmalatiyormus.. E bilmemek degil ogrenmemek ayip demisler.

Belki birinin daha basina gelir diye not dusmus olalim buraya.
AC olsaydi bir RC snubber devresi kullanmak gerekiyormus. ama bendeki roleler dc oldugu icin su yeterli olcak sanirim.
Aksam eve gidince deneyecegim.

http://circuits4tracks.daxack.ca/tips/SnubberDiodes.php

Sadece diod degil bir de direnc baglamayi dusunuyorum seri olarak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yeni(Çok ta değil) bir dijital Mod.. Q65

 Selamlar, HF dünyasından insanlar önce jt65 ile tanıştı, sonrasında FT8 ve FT4 ile zayıf propagasyon şartlarının olduğu zamanlarda düşük gü...