14 Eylül 2024 Cumartesi

Ioniq 6 Kamera Montajı

 Selamlar,

Burada radyo amatörlüğünden daha farklı bir konuya değineceğim. 

Kesmeden biçmeden nasıl yeni aldığım aracıma kamera montajı diye araştırırken


https://www.amazon.com/OthoKing-Dashcam-Compatible-Connects-Rearview/dp/B0D8VKCHZ5

linkinde görebileceğiniz adaptöre rastladım.





Ancak malum ülkemide artık 30 euronun üzerinde yurtdışından bir cihaz alamadığımızdan bunu nasıl yaparım diye araştırdım.


Ve aliexpresste şu  ürünü buldum.




Sitede kablolu versiyonu da satılmaktaydı. Bir daha pin falan çakmakla uğraşmamak için kablolu versiyonundan bir dişi bir erkek olarak satın aldım.

kargo dahil 12 euroya maloldu.
Yaklaşık 10 günde de geldi.

Bir önceki cihazda görülen USB adaptörü kalmıştı sadece.

Onu da türkiyede burada buldum.


Oldukça küçük bir cihaz.

Bana gelen versiyonda +/- yerleri yazmıyordu. Kolaylık olsun diye buraya da bırakayım.


Arabanın ayna kısmındaki küçük kapağı çıkardığımda, burada bulunan kararan aynaya güç veren 10 pinli ama sadece 3 kablonun kullanıldığı konektörü gördüm.

Hemen avometreyi alıp ölçtüm. 
En başta bulunan sarı/yeşil kablo +12V, ortadaki geri vites kablosu, 3. pin ise GND.. Yani baştaki ve sondaki kabloları bağlamamız gerekiyordu.

Aliexpressten almış olduğum konektörlerde kullanmayacağım kaboları kestim.
Dişi ve erkek konektörüleri bire bir olacak şekilde birbirine bağladım ki, araya girdiğimde bypass yapabilsin.
Daha sonra kabloların üzerine makaron takmadan USB adapörde IN+ ve IN- yazan yerlere 12v ve gnd uçlarını da lehimledim.

USB adaptörü makaronla yalıtıp herhangi bir yerle kısa devre olmasını da engelledim.
Daha sonra araçtan çıkan konektörü bu yapmış olduğum ara kabloya takmaya çalıştığımda girmediğini fark ettim.

Sebebi şu


Köşelerdeki şu kare şeklindeki çıkıntılar bizim  araçtan gelen kablonun buraya girmesine engel oluyordu.
Hemen dremel ile (ya da havya ile de olur) bu köşeleri yok ettim.



Önce araca konektörleri bağladım. Kamera'nın usb'sini de adaptöre taktım.
Baktım kamera çalışıyor. Yapmış olduğum ara kabloyu aynanın arkasındaki delikten içeri soktum (rahatlıkla sığdı) 10-15 cm kadar USB kabloyu dışarıda bırakarak kameramın montajını tamamladım devreye aldım.

Bu yöntem ile 5V USB ile çalışan tüm araç kameralarını bağlayabilmeniz mümkün.

Çalışma sırasında hiç foto çekmek aklıma gelmedi ama, malzemeler olduktan sonra çok kolay bir işlem.

Maaliyet olarak ta amazondaki cihazdan çok daha ucuza geliyor.

Kabaca görünümü şu şekilde. Tabii bizdeki versiyonda homelink vs olmadığı için sadece 3 kablo yetiyor.




Yapmak isteyenlere şimdiden kolay gelsin.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ioniq 6 Kamera Montajı

 Selamlar, Burada radyo amatörlüğünden daha farklı bir konuya değineceğim.  Kesmeden biçmeden nasıl yeni aldığım aracıma kamera montajı diye...