4 Ağustos 2017 Cuma

1kw pa



Birkac hafta once ayni Paletten TA7W de aldi, baktik oradaki kapasitorler ATC ile degistirilmis.
Ben de degistirdigimden beri hicbir sorun cikarmadan gerektiginde 1kw ya kadar cikabilen gucler alabiliyorum. Sagliki bir sekilde calismak icin cikisimi 400W ta sabit tuttugum icin isinma problemi vs de kalmadi.

Bu arada yaptigim bir iki ilave.

PA'yi bir onceki 3U luk server kasasindan cikarip hurdaliktan buldugum eski GSM power SUpply kutularindan birine tasidim.
Kutuyu aluminum shileding ile ikiye boldum. RF kismi(pallet ve filtre) ile 12-24v guc kaynagi roleler ve sequencer'i ayirmis oldum.

Aliexpressten almis oldugum dual needle swr gostergesini ilave ettim.

Daha onceden 3 adet Cisco switchten cikma fan kullaniyordum.
BUnu, bir adet sessiz bilgisayar kasa fanı (paletin tam uzerine ufleyecek sekilde) ve bir adet 40C ye ciktiginda devreye girecek sogutucu uzerindeki fan ile degistirdim.
Gurultu sorunu kalmadi. Bir de cihaz artik tasinabilir hale geldi.

Isi sensoru direkt olarak paletin bagli oldugu bakir sogutucuya bagli. 45 snlik tam guc denemelerimde 55C nin uzerine cikmamamkta. TX durur durmaz da hizla isi dusmekte. Bu ayede ozellikle EME sartlarinda rahat kullanilabielcek bir hale geldi.

Daha yapacagim aklimda olan, yuskek swr koruma devresi, RF giris koruma devresi (4W'in uzeirnde besleme direkt LDMOS u kavuruyor)
Ozellikle son yazdigim kisim ile ilgili bilgili abilerimin yardimini bekliyorum.
10W a kadar olan girisler icin hem bir ayarlanabilir attenuator ihtiyacim var.. Hem de 4W max olacak sekilde bir koruma .
Boylece cihazin cikis gucunu ayarlamak benim cihazda (transverter uzerinde 0-10w arasi cikis gucu degistirilebilmekte) mumkun ama.. cogu cihaz min 5W cikis veriyor.. Arada 2dB lik bir attenuatorum var ama.. o da gerekli guc hassasiyetini saglayamayacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yeni(Çok ta değil) bir dijital Mod.. Q65

 Selamlar, HF dünyasından insanlar önce jt65 ile tanıştı, sonrasında FT8 ve FT4 ile zayıf propagasyon şartlarının olduğu zamanlarda düşük gü...