27 Haziran 2020 Cumartesi

10 Ghz Bandı Deneme 3


Bugün sokağa çıkma yasağı geçer geçmez, yeni batarya, yeni bir HB100 ile (bir öncekinin TX'i ben modifiye etmeye çalışırken gitmiş sanırım) ile yine TA2SUA ve TA2NAS ile beraber düştük yollara...

Gölbaşı civarlarında güzel bir tepeye çıktık ve Alper'in gelmesini bekledik.
Gelince ilk önce geçen sefer başaramadığımız  500m civarı olan QSOyu gerçekleştirelim dedik.


İlk denememiz tamı tamına 540 metre. 


Burada da videosunu görebilirsiniz.



Bu denemenin başarıya ulaşmasının ardından, biraz daha uzaklaşalım dedik.. 
Alper yine düştü yollara..
Bu sefer 1430 metre mesafeye gitti.


Ve burada da istediğimiz sonucu alabildik.
Videosu burada;
https://youtu.be/qHkiktob8-o



Bu arada cihazlar şu şekilde;
bende HB100 (60 cm bir çanağa takılı)  + Mac LNB (çanağa takılı değil) + Alıcı olarak yaesu FT50RD telsiz.. (Telsizin üzerindeki frekansın üzerine LNB den gelen çarpan 9750 MHz i eklemek gerekiyor.

TA2SUA'da ise, çanak yok. alıcı olarak bir scanner.. ve benzer şekilde bir TV LNB'si..

Üçüncü denememizi ise daha uzak mesafe yapalım dedik.. Yaklaşık 2700 metre mesafeye gitti Alper.

Bu seferki denemede maalesef ben Alper'i duyamadım. Ancak onun söylediği, LNB yi yan bile çevirse beni rahatlıkla duyabildiği yönünde.. Bunun sebebi büyük ihtimal, onda bir çanak olmaması.
Frekansımı ve yönümü bulabilsin diye müzik yayını yaparken beni kaydetmiş. 2700 metre mesafede de sinyalimiz bu şekilde duyulmuş.



2 yorum:

  1. 10 GHZ bandında Türkiye den de çalışan radyo amatörleri olduğunu öğrenmek güzel bir şey benim için, takımı kutluyorum,selamlar
    TA1ED

    YanıtlaSil
  2. 💓💓Tebrikler arkadaşlar..

    YanıtlaSil

Yeni(Çok ta değil) bir dijital Mod.. Q65

 Selamlar, HF dünyasından insanlar önce jt65 ile tanıştı, sonrasında FT8 ve FT4 ile zayıf propagasyon şartlarının olduğu zamanlarda düşük gü...