17 Eylül 2021 Cuma

2 Metre Lineer İlave

 

Tekrar merhaba,


2 metre blf188 projemi takip edenler, soğutma için bir çok farklı yöntem denediğimi hatırlayacaklardır.


Son denemem biraz daha farklı.


Çoğu overclock'cunun bilgisayar CPU ları için uyguladığı yöntemi ben de kendi Lineer Amplifier'ım için uygulamaya karar verdim.


Bu amaçla, çalıştığım şirketle ortak iş yapan bir tornacı arkadaşımızın yardımına başvurdum ve bana aşağıda resmini görebileceğiniz su soğutma tablasını yaptı.





BLF188 i monte ettiğim bakır plakayı ve attenuatoru'u bu soğutucunun üzerine monte ettim.


Çıkışına aliexpressten almış olduğum bir CPU soğutma radyatörünü ve moturunu bağladım.


Cihazın içini açtığımda başa ayrıntılı resimlerini de burada paylaşırım ama şimdilik ana fikri vermiştir diye düşünüyorum.


Peki bunun sonucunda ne elde ettim?

  • Uzun süreli TXlerde yaklaşık 58-60 derecelere kadar çıkan LDMOS sıcaklığını 40-42 dereceler civarında tutabilmeyi başardım.

  • Daha önceki aluminum blok soğutmada kullandığım yüksek hızlı ve oldukça gürültülü fan sesi yerine tek bir fan ve çok daha düşük bir gürültü seviyesi elde ettim.

  • PA'nın toplam ağırlığı kocaman bir aluminyom soğutmaya nazaran çok daha hafif oldu.

  • Bir de yeni bir tecrübe edinmiş oldum.


Soğutucu bloğu aldığım arkadaşım, ihtiyaç halinde amatörler için uygun şekilde bu bloklardan hazırlayabileceğini de bildirdi.

Yani ileride bu tür bir soğutma ihtiyacı duyacak arkadaşlarım benimle bağlantıya geçer ise kendisinin bilgilerini iletirim.

Bu sistemi 4-5 aydır kullanmaktayım.
Eğer BLF188 ya da benzer bir yüksek güç LDMOS çalışması yapacak iseniz, kesinlikle izlemeniz gereken yolun su soğutma olduğunu söyleyebilirim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yeni(Çok ta değil) bir dijital Mod.. Q65

 Selamlar, HF dünyasından insanlar önce jt65 ile tanıştı, sonrasında FT8 ve FT4 ile zayıf propagasyon şartlarının olduğu zamanlarda düşük gü...