12 Mart 2018 Pazartesi

FT847 Drift + AGC Mod



Dün FT847 telsizim üzerinde iki adet çalışma yaptım.

Birincisi frekans kayması ile ilgili.

Bu cihazın maalesef bir drift problemi var. Sebebi de, soğutma fanlarının direkt olarak kristaline doğru üflemesi.
Bu da 5-10w civari değil de 50-100w gibi değerlerde çalıştığınızda frekansın sürekli gezinmesine sebep oluyor.
Özellikle digital modlarda sıkıntılı bir durum.
HF te çok fazla hissedilmese de vhf hele hele uhf te bu drift oldukça etkili olaibliyor.


Bu yüzden bir kristal ısıtıcı aldım.

Kuhneden sipariş vermiştim. 1 hafta gibi bir sürede elime geçti.
Yaptığım çalışma için ayrıca fotograf çekmedim
bu sitede ayrıntılı olarak anlatılmış Buna uygun olarak yaptım
http://www.frenning.dk/OZ1PIF_HOMEPAGE/QH40A.htm

Bu ısıtıcıyı taktıktan sonra tabii ki başka notlarımda anlattığım gibi 10 mhz timeserver üzerinden cihazın tekrar frekans kalibrasyonunu yaptım. drift oldukça azaldı. FT847 yi digital modlarda kullanacak arkadaşlara kesinlikle tavsiye ederim. Basit ve etkili bir modifikasyon.



İkinci modifikasyonum da , AGC ile ilgili.
Automatic Gain Control de FT847 de iki mod var. AGC-Fast ve AGC-Slow. Maalesef AGC_Off bu cihazda yok.
Tabii bu da yine ihtiyaçtan kaynaklı bir modifikasyon oldu.
Meteor Scatter çalışırken zaman zaman 50-100 milisaniyelik çok kısa pingler oluşuyor. Bu kısalıkta sinyaller AGC nin devreye girip çıkması için yeterli değil, aynı zamanda Güneş veya Ay'daki noise seviyesi ölçümleri de yaparken AGC-Off yapmak lazım ama cihazda bu olmadığı için her iki durumda da sıkıntı yaşıyordum


Bunun için yine biraz önceki sitede bulunan bir modifikasyonu yaptım
http://www.frenning.dk/OZ1PIF_HOMEPAGE/FT-847%20AGC-Off%20Mod.htm

Cihazın altındaki board'ta (7 tane vida sökerek ulaşabiliyorsunuz) bulunan Q1097 nolu transistörün base bacağını 56 ohm'Luk bir direnç ile toprağa çektiğinizde cihazın AGC devresi kapanıyor.
Bu değişikliği de uyguladım ve gerçekten işe yarıyor.

FT847 kullanmaya başladığımdan beri sirf AGC devreye girip saçmalıyor diye LNA devredeyken MS yapamiyordum. Ancak bu değişiklikten sonra çok daha verimli olacağına inanıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yeni(Çok ta değil) bir dijital Mod.. Q65

 Selamlar, HF dünyasından insanlar önce jt65 ile tanıştı, sonrasında FT8 ve FT4 ile zayıf propagasyon şartlarının olduğu zamanlarda düşük gü...