6 Eylül 2018 Perşembe

VHF PA -1kw

Birkaç hafta once yasadigim gelismeyi burada paylasayim istedim.
Perseid yagmuru sirasinda, uyanmis usul usul meteor firtinasinda taşlardan sektirmekteydim ki,
Once odanin icinde mavi bir ışık gördüm. Aha dedim. Allahım sana gleiyorum..
Sonra bir gümleme..ve PA nın içinden firlayan kıvılcımlar..

Inceledigimde hem LDMOS hem de pallet'in üzerindeki Drain pinleri tamamen yok olmuştu.Resmen buhara dönmüştü.

Ancak sebebi neydi?
SWR gayet düzgün.. 1.03 civarı.. Röleler sağlam, Bias ve drain voltajları düzgün. pallet üstündeki tüm kapasitörler sağlam.. sıcaklık 45C civarı...
ben bulamayınca, Moonbouncers grubuna yazdım.. Madem bu işin babaları oradaydı. belki bir fikir çıkardı..
Epey bir yorum geldi.. karşılıklı yazıştılar vs.. en son vardıkları nokta, ldmos'un lehimlenmesi sırasında kullanmış olduğum 60/40 lehim'in , havya ile kullanılmaya çok uygun olmadığı, özellikle böyle yüksek frekans / güç olan yerlerde sıkıntı yaratmasının beklenebilen birşey olduğu yönünde oldu.
Zaman içinde içindeki kılcal çatlakların bu bölgedeki direnci yükselttiği, ısının daha fazla arttığı, en sonunda bir noktada ldmos'un RF i ground a kaçırıp rahmetli olduğu sonucuna vardılar.
Tavsiyeleri ise, 63/37 lehim kullanımı, ya da arada sırada lehim tazelenmesi oldu.

Tecrübe ucuz birşey değil.
Bir LDMOS (200 usd) ve bir pallet (150) gitmis oldu
Yeni paleti w6pql den siparis ettim.
Bir de onu deneyelim bakalim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yeni(Çok ta değil) bir dijital Mod.. Q65

 Selamlar, HF dünyasından insanlar önce jt65 ile tanıştı, sonrasında FT8 ve FT4 ile zayıf propagasyon şartlarının olduğu zamanlarda düşük gü...