28 Şubat 2019 Perşembe

FT847 Pan Adapter Montajı

Çoğu modern telsizde neredeyse tüm band planını görebildiğiniz bir waterfall görüntüsü mevcut.

Peki bunu kendi radyonuzda yapabilir misiniz?

Belki her radyo için olmasa da bazı radyolara olabiliyor.

Bunlardan biri de benim emektar FT847.

Öncelikle telsiziniz ile uyumlu olan pan adaptörü https://www.sdr-kits.net/Panoramic-Adaptor-Tap-Boards  sayfasından satın alıyorsunuz.

Cihaz geldikten sonra bu cihazı telsizinizin 1. IF ya da 2. IF katına bağlyorsunuz.

Daha sonra bu cihazın çıkışına bir SDR bağlayıp, cihazınızın IF frekansına ayarlıyorsunuz.
FT-847 için bu frekans 45.7 MHz.

1. IF katına bağlarsanız (45.7 MHz), Cihazın o an ayarlı olduğu frekansın daha geniş bir görünümünü ekranınızda görebilirsiniz..

2. IF katına bağlarsanız ise, cihazınızın antenine ne bağlı ise, o kısmı duyabilirsiniz.

Çok daha geniş bir aralık söz konusu.

Ben 1. IF katına bağladım.
Cİhazın içini açmışken, kristalleri için bir yalıtım yapmak lazım.

Cİhazın üst kapağını sökünce görünen manzara.

Board için güzel bir yer bulunuo montaj tamamlandı.Kırmızı 8V, Uzun siyah IF katı, Kısa siyah GND

IF bağlantısı yakın plan

Vcc +8V Yakın Plan

Board'ın yakın plan görüntüsü

Ve Spektrum önümde

Kullanım açısından bazı zorlukları var evet.. Mod değiştirdikçe IF frekansının yeri değişiyor. Biraz alışmak lazım. Ama bir iki pile-up üzerinde denedim. SDR nin filtreleri FT-847 nin DSP sinden çok daha sağlıklı çalışıyor.




2 yorum:

  1. merhabalar. bende de bir 847 cihaz var. şöyle bir sıkıntım var. mesela anten tuner orjinal FC20 cihazda aktif iken cat çalışmıyor. oysa ben hamradio delux programı kullanırken tune yapmam gerekiyor ama tune yaptığım anda bağlantım kopuyor. cihazı tekrar açıp kapatınca düzeliyor. yardımcı olabilrseniz teşekkür ederim. TA9uNL

    YanıtlaSil
  2. Bildigim ve okuduğum kadarıyla FC20 telsiz ile cat uzerinden konuştuğu için ikisini ayni anda kullanmanizin pek bir yolu yok. Yabanci forumlarda da bu konuda cok sikayet var.

    YanıtlaSil

Yeni(Çok ta değil) bir dijital Mod.. Q65

 Selamlar, HF dünyasından insanlar önce jt65 ile tanıştı, sonrasında FT8 ve FT4 ile zayıf propagasyon şartlarının olduğu zamanlarda düşük gü...